فروردین ۲۷، ۱۳۹۳

غربی‌ها فلسفه اعدام را نمی‌فهمند

سخنان بهت آور علی‌ مطهری یکی‌ از حامیان اصلی‌ حسن روحانی در انتخابات خرداد ۱۳۹۲:

غربی‌ها فلسفه اعدام را نمی‌فهمند

اسلام می‌گوید اگر حکومتی مانع گسترش اسلام شد، آن را سرنگون کنید!

آیا غربی ها کم کم به سمت ازدواج با حیوانات پیش نخواهند رفت؟

مطهری می‌گوید غربی‌ها فلسفه قصاص و اعدام برای قاتلان و مرتکبان به زنای محصنه را نمی‌فهمند. وی گفت که مسلمانان باید در امور دیگران دخالت کنند و ...

علی مطهری در مورد انتقاد کشورهای غربی نسبت به اوضاع حقوق بشر در ایران، گفته است: «ما و اروپایی‌ها در بخشی از موضوع حقوق بشر حسن تفاهم نداریم و حرف یکدیگر را نمی‌فهمیم. مثلاً فلسفه قصاص یا حدودی که در اسلام وجود دارد، برای آن‌ها قابل فهم نیست».

وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر اظهار کرد: «ما معتقدیم آن کسی که عمداً و با برنامه انسانی را کشته و اساساً این امر برای او تبدیل به یک عادت شده، او دیگر از انسانیت خارج شده و دیگر انسان نیست و باید جامعه از وجود او پاک شود،‌‌ همان طور که بدن انسان باید از وجود میکروب پاک شود. در واقع وقتی ما او را اعدام می‌کنیم یک انسان را اعدام نکرده‌ایم بلکه یک غیر انسان را اعدام کرده‌ایم. همین طور درباره حکم زنای محصنه و از این قبیل».

مطهری با ذکر این‌که «گاهی در موارد مشترک، آن‌ها انتقادهایی به عدم رعایت حقوق بشر می‌کنند که ممکن است این انتقادات وارد باشد»، گفت: «بحث این است که فقط آن‌ها نیستند که حق ورود به مسائل ما را داشته باشند، ما هم حق داریم در مسائل آن‌ها دخالت کنیم و وضعیت حقوق بشر آن‌ها را ارزیابی کنیم».

علی مطهری سپس با تاکید بر این‌که «اسلام به ما اجازه داده و گاهی ما را مکلف کرده که در امور داخلی دیگران دخالت کنیم»، امر به معروف و نهی از منکر را اساساً یک نوع دخالت در امور دیگران دانست و گفت: «خود پیامبر اسلام در امور کشور‌ها دخالت می‌کرد. اگر ایشان در امور ایران باستان و روم قدیم دخالت نکرده بود الان ما مسلمان نبودیم».

مطهری همچنین گفت: «ما باید به آن‌ها انتقاد کنیم که چرا خانواده در دنیای غرب اساس و پایه‌ای ندارد و در حال انقراض است. یا چرا برخی زنان و مردان غربی مثل حیوانات، عریان و نیمه عریان در مجامع عمومی ظاهر می‌شوند؟ چرا در برخی کشورهای غربی پوشش اسلامی اجازه داده نمی‌شود؟ چرا نژادپرستی در کشورهای غربی این همه قربانی می‌گیرد و بر مهاجران جنایت روا می‌دارند؟ چرا غرب به سوی حیوانیت در حال حرکت است و امور خلاف طبع بشر مانند همجنس‌گرایی را ترویج می‌کند؟».

این نماینده مجلس اظهار کرد: «مکتب به ما می‌گوید شما مکلف هستید که اسلام را در سراسر جهان گسترش دهید و حتی اگر حکومتی مانع گسترش اسلام و توحید است و اجازه انتخاب آزاد به مردم خود نمی‌دهد آن را سرنگون کنید».

علی‌ مطهری همان فردی است که مانند اوباش از پشت تریبون مجلس شروع به فحاشی کرد و مخالفین همپالکی خود را "پفیوز"خطاب کرد. و در یک برنامه تلویزیونی حجاب اجباری، سرکوب زنان مردان و دانشجویان را توصیه نمود ...

لطفا این ویدیو را ببینید:
http://goo.gl/c0DfUP

شایان ذکر است مسیح علی نژاد تابستان گذشته با انتشار متنی در وب سایتش تحت عنوان " مطهری منهای دیدگاهش در موردِ حجاب" ، تمام قد از از چنین فرد متحجری دفاع نمود و نوشت:

مطهری اولین کسی بود که در مجلس شورای اسلامی تایید کرد که بعد از انتخابات نزدیک به هشتاد نفر کشته شده اند و باور داشت که نباید مرگ جوان های ایران در خیابان های شهر را انکار کرد. مطهری کسی بود که سراغ خانواده ستار بهشتی رفت و نگذاشت پرونده مرگ او مثل پرونده قتل های دیگر در پستو و فراموشی باقی بماند و هیچ هزینه ای برای کسانی که آدم می کشند نداشته باشد. مطهری کسی بود که همانند بسیاری از کسانی که قدرت دارند محافظه کاری نکرد و در برابر قتل و درغگویی های حاکمیت ایستاد و گفت که مجلس شورای اسلامی نباید تبدیل به دفتر رهبری جمهوری اسلامی تبدیل شود. مطهری کسی بود که بر خلاف بسیاری از اصلاح طلبان وقتی ابزار شنود را در دفتر خودش دید سکوت نکرد، فریاد زد و افشا کرد. مطهری حالا کسی است که که در برابر سخنان رهبری مبنی بر عذرخواری موسوی و کروبی ایستاد و گفت چرا احمدی نژاد که هیزم فتنه را روشن کرد نباید عذرخواهی کند…. او در همان مجلسی سخن می گوید که مردم شعار مرگ بر موسوی و کروبی سر دادند…. مطهری ادعای اصلاح طلبی و روشنفکری ندارد. او را در همان ظرف اصولگرایی که نگاه می کنم انگار یقین دارم بلاخره در مورد دیدگاه هایش پیرامونِ حجاب اجباری زنان نیز به زودی تجدید نظر خواهد کرد و به این باور می رسد که هیچ انسانی به اجبارِ مومن نمی شود …


برگرفته از برگه سپیده دم در فیسبوک
منبع سخنان اخیر مطهری:
http://www.mehrnews.com/TextVersionDetail/2269017

متن و نوشته مسیح علی نژاد در حمایت از علی‌ مطهری

 http://masihalinejad.com/?p=6327

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر