فروردین ۲۷، ۱۳۹۳

« اگر غرب به زنا افتخار می‌کند، ما هم باید از حکم رجم (سنگسار) با قاطعیت و جدیت دفاع کنیم »

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

« اگر غرب به زنا افتخار می‌کند، ما هم باید از حکم رجم (سنگسار) با قاطعیت و جدیت دفاع کنیم »

او افزود: ما از رجم و هیچ یک از احکام اسلامی خجالت نمی‌کشیم بلکه پشت‌سر احکام اسلامی مانند کوه هم باید بایستیم.

>>>> تحریرالوسیله خمینی مساءله ۸ - زن حامله اگر زنا كند حد زنا چه تازيانه و چه سنگسار بر او جارى نمى شود مگر بعد از آنكه حمل خود را بزايد و از نفاس خارج شود، البته اين در جائى است كه اجراء حد تازيانه به فرزند او آسيب برساند حتى اگر اجراء حد به شير خوردن كودك صدمه بزند در ايام شيرخوارگى طفل نيز حد را تاخير مى اندازد، در صورتيكه زن شيردهى عهده دار شير دادن طفل نشود، و گرنه اگر كسى شير دادن او را عهده بگيرد و در عين حال حد خوردن مادر او خوف ضررى بحال او نداشته باشد حدش جارى مى شود. <<<

« مشکل اینجاست که غرب نمی‌فهمد که قصاص با اعدام فرق می‌کند؛ حکم قصاص، متعلق به شاکی است که می‌تواند اجرا کند یا محکوم را مورد بخشش قرار دهد تا قصاص نشود »

از این‌رو هیچکس حق ندارد به قاضی بگوید که به برخی از احکام به دلیل اینکه سازمان ملل ناراحت می‌شود، نزدیک نشود.

غرب می‌گوید حکم اعدام را قبول ندارد و باید متوقف شود چون ممکن است خطایی صورت گیرد و قابل جبران نباشد اما این سخن وارد نیست چراکه در صدور احکام "دقت‌های خاص" صورت می‌گیرد و از طرفی اگر قرار باشد هر کاری را برای احتمال خطا انجام ندهیم بسیاری از کارها را نمی‌توان انجام داد.

لاریجانی در حالی‌ به « دقت‌های خاص » اشاره میکند، که بسیاری از زندانیان سیاسی در دادگاه‌های چند دقیقه‌ای محکوم به اعدام شدند و بی‌ عدالتی آشکار در پرونده‌های آنها دیده شد. به عنوان نمونه می‌توان به اعدام زندانیان سیاسی در سال ۸۸ اشاره نمود:

آیت الله احمد جنتی دبیر ۸۶ ساله شورای نگهبان در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ از صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران برای اعدام دو تن از زندانیان سیاسی محاکمه شده پس از انتخابات ریاست جمهوری تشکر و قدردانی کرده و خواستار اعدام‌های بیشتر شده بود …

“ آرش رحمانی پور” که تنها ۱۹ سال سن داشت یکی‌ از آن ۲ نفر بود! و “نسرین ستوده” وکیل مدافع این زندانی سیاسی گفته بود از دیدن این همه بی‌قانونی در پرونده‌های موکلانش به ستوه آمده و وقتی نمی‌تواند برای نجات آنها کاری کند ترجیح می‌دهد همراه آنان اعدام شود …

به گفته نسرین ستوده، آرش رحمانی‌پور به این دلیل اتهام خود مبنی بر اخلال در انتخابات را پذیرفت که بازجوها تهدید کرده بودند در صورت عدم پذیرش اتهام، پدرش را بازداشت خواهند کرد. خواهر باردار آرش رحمانی‌پور هم در فروردین ۸۸، همراه با او بازداشت شده بود.

نسرین ستوده در آذر ۱۳۸۸ در مصاحبه‌ای گفته بود آرش‌ رحمانی‌پور اتهام‌های مربوط به عضویت خود در انجمن پادشاهی را به شرط آزادی خواهر باردارش پذیرفته بود.

وصیت نامه آرش رحمانی پور که دقایقی پیش از اعدام نوشته شده است: افتخارم این است که ایرانی هستم

http://persian.iranhumanrights.org/1389/02/arash_letter

جواد لاریجانی: غرب نمی‌فهمد که قصاص با اعدام فرق می‌کند

http://www.persian.rfi.fr/جواد-لاریجانی-غرب-نمی‌فهمد-که-قصاص-با-اعدام-فرق-می‌کند-20140411/ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر