فروردین ۰۲، ۱۳۹۳

نگرانی عفو بین الملل از اجرای یک حکم اعدام در ایران به «اتهام توهین به پیامبر»

سازمان عفو بين الملل با انتشار بيانيه ای خواستار لغو حکم اعدام روح الله توانا شده؛ شهروند اهل مشهد که به اتهام توهين به پيامبر مسلمانان به اعدام محکوم شده است.
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران هم روند دادرسی و حکم اعدام آقای توانا را ناعادلانه توصيف کرده و به نقل از مادر اين متهم نوشته که او در نامه ای توبه و اظهار ندامت کرده،اما با اين حال حکم اعدامش در ديوانعالی کشور تاييد شده است.

فروردین ۰۱، ۱۳۹۳

خیر، من برای باورهای دینی تو احترامی قائل نیستم


خیر، من برای باورهای دینی تو احترامی قائل نیستم!

من به حق تو برای داشتن این باورها احترام می گذارم.

من به حق تو برای بیان این باورها احترام می گذارم.

ولی به تو این حق را نمی دهم که آنها را به من تحمیل کنی.

من حتی به تو این اجازه را می دهم که بگویی من به جهنم خیالی دین تو می روم، اما تنها به شرطی که تو نیز به حق من در قبال حتی توهین به باورهایت، شیطانت و بت ذهنی ات احترام بگذاری.

من به جهالت و نادانی احترام نمی گذارم.

من به شستشوی مغزی احترام نمی گذارم.

من به فرقه های مذهبی احترام نمی گذارم.

من به نفرت پراکنی، تعصب، زن ستیزی، تبعیض جنسی یا ستمگری احترام نمی گذارم.

من به دیدگاهت تنها زمانی احترام می گذارم که خودت - برخلاف آن دسته از آموزه های نفرت انگیز دینت - به عقاید سالم و انسانی احترام بگذاری.

تا زمانی که دینت - بدون هیچ شرم و پوزشی - بر پایه ی عقاید متعصبانه ی غیرقابل پرسشگری باشد، نه بر پایه ی شواهد و حقایق علمی-فلسفی، من برای دین تو احترامی قائل نخواهم شد و هیچ اجباری هم برای این احترام گذاشتن ندارم.

قاچاق اسلحه و خمپاره حکومت جمهوری اسلامی به غزه و توقیف آن توسط اسراییل و آمریکا

گزارش احمد شهید از وضعیت حقوق بشر در ایران/مارچ 2014

این انسانها هستند که حق دارند و باید محترم باشند، نه ایدولوژی ها

این انسانها هستند که حق دارند و باید محترم باشند، نه ایدولوژی ها.

هر ایدولوژی باید در معرض نقد و گفتگوی باز و آزاد در هر زمینه ای به ویژه ارزش های آن ایدولوژی قرار بگیرد، البته مسلما بدون اینکه فرد منتقد از آن از احتمال انتقام جویی متقابل بترسد. البته بدون هیچ استثنایی.

"اسلام هراسی" نژادپرستی نیست، همانطور که "کمونیست هراسی" یا "فاشیسم هراسی" رفتاری نژادپرستانه نیستند. چرا که اسلام هم یک ایدولوژی است، نه یک نژاد.

در یک جامعه ی متمدن هیچ باور و ایده ای چه مذهبی باشد، چه سیاسی یا فلسفی نمی تواند ادعا و درخواست امتیاز متفاوت گرفتن و استثنا شمردن داشته باشد و خود را فراتر از هر گونه شواهد تجربی بداند.

پشتیبانی از آزادی بیان، پشتیبانی از مردم و حقوق انسانی آنهاست...

توهم اصلاح طلبی


فکر اصلاح طلبی در یک رژیم هنگامی منطقی است که آن رژیم با وجود یکی دو اشتباه ، در دراز مدّت دارای سابقه ای درخشان در محدوده احترام به حقوق بشر و تاریخ و فرهنگ جهان و انسانیت و محیط زیست و ... باشد٠در آنصورت میتوان نسبت به اصلاح این اشتباهات اقدام کرد٠
رژیم جمهوری اسلامی که از نخستین روز به تخریب و کشتار و نقض حقوق بشر و دزدی اقدام کرده ، قابل اصلاح نیست٠