فروردین ۲۳، ۱۳۹۳

مترجمان « انساندوست »





همهٔ زنان و مردان مترجم « انساندوست » در دولت تدبیر و امید که حسن روحانی دو ماه پیش از انتخابات ۱۳۹۲ در وصف کابینه خود گفته بود: "دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد"

ماجرای ازدواج فی‌ مابین گروگانگیران و برنامه ریزی ترور مخالفان توسط هاشمی‌ رفسنجانی‌، فلاحیان و حسن روحانی را در این مطلب بخوانید:


دولت روحانی که ابوطالبی را به عنوان نماینده جدید خود در سازمان ملل معرفی کرده و ابراهیم اصغرزاده ادعا میکنند که حمید ابوطالبی نقشى در گروگانگيرى نداشته و صرفاً نقش « مترجم » را بازی میکرده! از قضا مترجم دیگری با نگاهى خالى از هيچ احساسى و با خونسردى تمام در مصاحبه ای گفت شخصا حاضر است تفنگ را بگذارد روى شقيقه گروگان ها و ماشه را بكشد!

معصومه ابتکار رئیس کنونی سازمان محیط زیست و معاون رییس جمهوری آن روزها که به همراه دیگر «دانشجویان خط امام» با سرنوشت ایرانیان بازی می کردند و همیشه از به گروگان گرفتن دیپلمات های آمریکایی و حمله به سفارت افتخار کرده، « خواهر مرى » نام داشت و تصادفا ايشان نیز مانند حمید ابوطالبی فقط نقش « مترجم » را در ماجرای گروگان گیری ايفا مى كرد! اما وقتى ” جولیان مانیون ” خبرنگار تلويزيون آمريكا از او پرسيد كه “ آیا گروگان‌ها مسئول این برخوردها هستند” می‌گوید که “ آنها بخشی از سیستمی هستند که سیاست‌های امپریالیسیتی آمریکا را پیش می‌برند.” و در جواب گزارشگر که میپرسد “ آیا منظور شما در این کنفرانس این بود که اگر شما آنجا می بودید شما هم آنها را نابود می کردید” می گوید : «بله منظور من هم این است که به آنها حمله می کردم» گزارشگر در ادامه صریحتر سوال خود را تکرار می کند و می گوید “یعنی شما شخصا اسلحه بر می داشتید و به سمت سر یکی از آنها شلیک می کردید” که ابتکار پاسخ می دهد: «بله البته»!

https://www.youtube.com/watch?v=VjzkL5vAaEY

سيد محمد هاشمی اصفهانی یکی‌ دیگر از گروگان گیران و از جمله دانشجويان پيرو خط امام که بعدها با معصومه ابتکار ازدواج کرد و از "مدیران نفتی" شد در گفت وگو با روزنامه ایران در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۲ نقش ابوطالبی را فراتر از مترجم معرفی‌ نمود نقش ابوطالبی و گفت:
"دانشجويان در آن واحد دو بيرق در دست داشتند يكي دعوت از« نهضت هاي آزاديبخش جهان» كه آقاي عبدی‌ و آقای‌ حميد ابوطالبی‌ از طرف دانشجويان مسلمان پيرو خط امام به الجزاير رفتند و ۱۷ نهضت آزاديبخش جهان را به تهران دعوت كردند و يكي از آن‌ها همراهان همين آقای‌ «دانيل اورتگا» رئيس جمهور نيكاراگوئه بود که به ايران آمدند. يعني بيرق «اتحاد بين مستضعفين جهان» در يك دست ما بود و ديگري انقلاب. در همان موقع كه ما ۵۲ گروگان امريكايی‌ داشتيم، يك ايده داشتم كه با پيگيری‌ های‌ خود بنده اجرايی‌ شد."

ابراهیم اصغرزاده که خود یکی از چهره های معروف دانشجویان همراهی کننده در حمله به سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ بود شفاعت حمید ابوطالبی را کرده و می‌گوید: آقای ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا جزو مترجمان موقت بودند و در تصمیم‌گیری‌ها حضور نداشتند.
حميد ابوطالبی اسفندماه سال گذشته در گفت‌وگویی با سایت خبر آن‌لاین درباره حضور خود در سفارت اشغال شده آمریکا گفته بود: "من در سیزده آبان آن سال و زمان اشغال اصلا در تهران نبودم که از این امر مطلع و یا درآن مشارکت و یا حضور داشته و یا نام‌ام مطرح باشد؛ بلکه من دراهواز از ماوقع مطلع شدم. مدتی بعد که به تهران آمدم یک روز مرحوم شهید دادمان به واسطه یکی دیگر ازشهدا و فرماندهان جنگ تحمیلی به نام مرحوم شهید ذاکر به من پیغام داد که آن‌ها برای ترجمه به زبان فرانسه به کسی نیاز دارند که بتواند این کاررا انجام دهد؛ من پذیرفتم و از منزل به فرودگاه رفتم و به همراه نماینده ویژه پاپ رهبرمسیحیان کاتولیک که وارد تهران شده بود برای اولین بار وارد سفارت شدم. یکی دو باردیگر هم وقتی که درارتباط با خارج، کار ترجمه لازم بود آنرا به زبان انگلیسی ویا فرانسوی انجام دادم، مانند: ترجمه در زمان آزادی کارکنان زن و سیاه پوستان در کنفرانس مطبوعاتی؛ که جنبه ای کاملا انسان دوستانه داشت".

شایان ذکر است حسن روحانی نیز از حمله به سفارت آمریکا و گروگان گرفتن دیپلمات ها در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی ایران در ۱۹ اسفند سال ۱۳۵۸ که آن زمان کاندیدای حزب جمهوری اسلامی ایران از سمنان بود خطاب به افرادی که حمله به سفارت آمریکا را خلاف قوانین بین‌‌المللی می‌دانستند، گفته بود که :« فکر نمی‌کنم هرگز هیچ قانون بین‌المللی با اینکه یک سرزمین که سالیان دراز مرکز ظلم و طراحی نقشه‌های شیطانی بوده (سفارت آمریکا) و اکنون این سرزمین تجاوز، اشغال شود منافاتی داشته باشد.»! حسن روحانی که خود را از همان زمان حقوقدان معرفی‌ نمود، آزاد بودن دبپلمات ها را مشروط کرده و ادامه داده بود که: « امام خمینی به صراحت فرمودند اگر گروگان‌های آمریکایی شاه را پس دهند و اموال مسروقه را به ایران بازگردانند بدون محاکمه آزاد خواهند شد. به نظر بنده نیز با قید این شرایط گروگان‌ها حق دارند آزاد باشند.»!

حسن روحانی سال ها بعد در مصاحبه با روزنامه اطلاعات در ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۴ گفت: «شعار زیبای مرگ بر آمریکا در کشور ما وحدت آفرین شده است.»!

محمدرضا حیدری دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی در مصاحبه با صدای آمریکا در مورد سوابق ابوطالبی می‌گوید: زمانی‌ که حمید ابوطالبی وارد وزارت خارجه میشود، عضو کمیته پاکسازی وزارت خارجه بود و دیپلمات‌های با قدیمی‌ و با سابقه توسط ایشان و تیمی که در وزارت خارجه مستقر شده بود، پاکسازی می‌شدند. و ایشان ارتباطات نزدیکی‌ دارد با خود آقای هاشمی‌ رفسنجانی‌ و حمایت بی‌ دریغ ایشان را داشته و زمانی‌ که آقای ابوطالبی در ایتالیا بودند همزمان بوده با حضور آقای موسویان در آلمان و مصادف میشود با یک سری ترور ها در اروپا و افرادی که تصمیم گرفته شده بود از سوی مقامات وقت جمهوری اسلامی ( آقای رفسنجانی‌ و آقای فلاحیان) که این افراد باید از بین بروند، و این تیمی که در اروپا مستقر شده بودند همکاری نزدیکی‌ با افراد تروریستی که از ایران اعزام شده بودند داشتند. ابوطالبی همچنین از ابتدای فعالیتش در مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری نزدیکی‌ با خود آقای روحانی داشته ...
مصاحبه محمدرضا حیدری با صفحه آخر صدای آمریکا به تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ :

http://ir.voanews.com/media/video/last_page/1891491.html?z=1868&zp=1

نشریه بریتانیایی تلگراف نیز نوشته است، حمید ابوطالبی سال ۱۹۹۳ که به عنوان سفیر ایران در ایتالیا مشغول به فعالیت بود در ماجرای قتل یکی از مخالفان جمهوری اسلامی به نام محمدحسین نقدی «نقشی کلیدی» داشته است.

این نشریه می‌گوید، اسناد دادگاه از جمله رونوشت گفت‌وگوهایی که پلیس ایتالیا در خلال تحقیقات خود درباره مرگ آقای نقدی انجام داده است، چنین اتهامی را اثبات می‌کند.

حسن روحانی كه ازسال ۱۳۶۸تا ۱۳۸۴ دبير شورای عالی امنیت ملی بود، يكسری ترورها در داخل و خارج ايران با تصويب شورای عالی امنيت ملی انجام شد كه يكی از اين ترورها ترور محمد حسين نقدی در ۲۵ اسفند ۱۳۷۱ بود. در زمان اجرای اين ترور حميد ابوطالبی سفير جمهوری اسلامی در ايتاليا بود. در شناسائی و طرح اين ترور حميد ابوطالبی نقش مستقيم و فعالی در فراهم كردن امكان برای حضور تروريست‌ها داشت. از جمله اينكه دولت ايتاليا با ورود حميد پرنده به ايتاليا مخالفت ميكردند. (حميد پرنده عامل و مجري ترور نقدی در صحنه بود كسي كه شليك كرد) و ابوطالبی بطور فعال بدنبال ورود اين تروريست بود. و بلاخره با معرفی پرنده به‌عنوان يكی از نفرات نزديك و مورد اعتماد ولايتی از دولت ايتاليا تقاضای ويزای ديپلوماتيك شد. حميد پرنده ۱۸ روز قبل از ترور بعنوان مسئول رمز سفارت با پاسپورت ديپلماتيك وارد ايتاليا شد، تا چند روز بعداز ترور به سفارت نرفت و از بدو ورود توانست رد خود را گم كند تا در ۲۵ اسفند جنايتش را انجام بدهد. ابوطالبی در جزئيات طرح ترور بود و چندبار براي هماهنگی ها به تهران سفر كرد. و در طرح ترور مشخص شد كه در زمان ترور حميد ابوطالبی در تهران باشد و در نماز جمعه هم شركت كند كه ديده شود تا ردهائی كه نقش او در اين ترور است، در پرده ابهام قرار گيرد. عليرغم اين تلاش دادگاه عالي جنايي رم كه جلسه خود را در ۱۶ و ۱۸دسامبر ۲۰۰۸ برگزار كرد، و پس از سه ماه شور و بررسی حكم خود را همزمان با سالگرد قتل محمد حسين نقدي اعلام و نقش ابوطالبی در اين ترور را به ثبت رسانید.
 
برگرفته از برگه سپیده دم در فیسبوک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر