فروردین ۱۴، ۱۳۹۳

آیا فاطمه تمایل به ازدواج با علی داشت؟

بنا بر اسناد نوشته شده توسط مورخان اسلامی، فاطمه دختر پیامبر اسلام سنی بین 9 تا 10 سال داشته است که به عقد و ازدواج با علی 25 ساله در آمد.
باز بر طبق همین اسناد تاریخی فاطمه 18 سال و اندی (75 روز) سن داشت که فوت کرد ( حدود 75 روز پس از فوت پدرش، محمد بن عبدالله). در طی این مدت صاحب پنج فرزند به نام های حسن، حسین، محسن، ام کلثوم و زینب شد که محسن در زمان کوتاهی پس از تولد فوت کرد.
بنابراین طول مدت زندگی زناشویی فاطمه با علی حداکثر بین 9 تا 10 سال بود که نیمی از این مدت را در بارداری و حاملگی بسر برد و بقیه زمان را هم در حال بچه داری و کارهای سنگین خانه داری از جمله شستشوی لباس ها و جنگ افزار های خونین همسرش علی، سپری کرده است !
زمانیکه علی از فاطمه که نه ساله بود در نزد محمد برای خواستگاری میرود، محمد بدونه توجه به اختلاف سن علی (25 سال) و فاطمه (9 سال) با این ازدواج موافقت میکند. شاید دلیلش را باید در رفتار و سنت خود محمد جستجو کردکه بیعت گذار چنین ازدواجی بوده است زیرا او نیز در 53 سالگی با عایشه خردسال در 6 سالگی ازدواج کرد و در 9 سالگی زمانیکه 56 سال سن داشت با این دخترک به بستر هم آغوشی و زفاف رفت!
در یکی از روایات و احادیثی که به قلم شیخ علی کورانی از علمای برجسته جهان تشیع آمده است میخوانیم که:
" هنگامی که رسول الله پیشنهاد علی برای ازدواج با فاطمه را با او در میان گذاشت، فاطمه سرش را به زیر افکند و گفت: تصمیم تو بر تصمیم من مقدم است؛ ولی من از زنان قریش شنیدم که می‌گویند، علی شکمش بزرگ، دست و پایش کلفت، کچل است و پیشانی‌اش پهن، چشمانش درشت و کتفش مانند کتف شتر پهن است. " 1
آنچه که از این حدیث به آسانی میتوان فهمید این است که فاطمه تمایل قلبی و خاصی به ازدواج با علی نداشته است و در واقع پذیرفتن و تن دادن به این ازدواج نوعی تابعیت از دستور پدرش بود و تصمیم فردی خود او تنها شرط برای این ازدواج نبوده است.
این حدیث نکته دیگری را هم روشن میکند و آن اینکه این پیامبر اسلام نه تنها به دختران خردسال دیگر همانند عایشه به چشم یک وسیله و آلت لذت بردن جنسی نگاه میکرد و به آنها از این بابت هیچ رحم و ترحمی نشان نمی داد بلکه حتی این جنایت هولناک را در مورد فرزند خودش هم مرتکب شد آنهم علارغم میل باطنی دخترک 9 ساله اش!
امری که علی هم با دختر 9 ساله خودش ( ام کلثوم) انجام داد و او را به عقد و ازدواج عمر خلیفه دوم درآورد.
با خواندن هر برگ از تاریخ اسلام نکات ناگفته زیادی فاش و آشکار میگردد، نکاتی که دانستن آنها برای انسان های جویای حقیقت امری مهم باید تلقی گردد. فقط با خواندن، تامل و تحقیق در تاریخ اسلام است که میتوان به ماهیت اصلی تفکر بنیادگرایانه این دین پی برد و از تله و دام این آئین گریخت و نجات یافت.
از پرشین ژوکر
منابع:
1- اجویه مسئله جیش الصحابه/ شیخ علی کورانی العاملی / صفحه 25

۳ نظر:

  1. من متاسفم از اینکه شما انقدر بینش نداری که الان را با 1400 سال پیش مقایسه میکنی. تو و امثال تو باید دوره حضرت رسول را با ما قبل آن همچون دوره جاهلیت اعراب مقایسه کنید که دختران رت زنده به گور میکرند و حتی مجال زندگی به انها نمیدادند چه رسد که به سن 9 سالگی برسند پس می بینیم که اسلام عرب جاهلی را ار کجا به کجا آورده فقط کمی تعقل و به دور بودن از تعصب کور می تواند این مشکل را حل کند.

    پاسخحذف
  2. با سلام؛
    دوست عزیزSaleh Erfanifam یکم اگه فکر کنید میبینید که تمام زنان بزرگ و آزاده عرب فقط مربوط به دوران قبل از اسلام (به قول شما جاهلیت) هستند. آیا بعد از اسلام نشانه ای از زنان بزرگ و تاثیرگزاری مثل خدیجه و هند واسوه ... دارید شما؟ اگه زنده به گور کردن یه رسم بوده پس چطور این همه زن در عربستان وجود داشته؟
    بحث زنده به گور کردن مربوط به اعراب فقیر بوده و همین الان هم در افغانستان و پاکستان وجود داره.
    به جای عصبانی شدن یکم فکر کن :)

    پاسخحذف
  3. دوستان زیاد سخنهای این بچه مسلمانها را جدی نگیرید آنها نیز همچون علی و محمد و دیگر بزرگانشان دهانشان همچون کونشان گشاد است

    پاسخحذف