اي پيامبر ، ما زناني را که مهرشان را داده اي و آنان را که به عنوان غنايم جنگي که خدا به تو ارزاني داشته است مالک شده اي و دختر عموها و دختر
عمه ها و دختر دايي ها و دختر خاله هاي تو را که با تو مهاجرت کرده اند بر
تو حلال کرديم ، و نيز زن مؤمني را که خود را به پيامبر بخشيده باشد، هر
گاه پيامبر بخواهد او را به زني گيرد؛اين حکم ويژه توست نه ديگرمؤمنان ما
مي دانيم در باره زنانشان و کنيزانشان چه حکمي کرده ايم ، تا براي تو مشکلي
پيش نيايد...(احزاب؛آیه 50)
از زنان خود هر که را خواهي به نوبت مؤخردار و هر که را خواهي با خود نگه دار و اگر از آنها که دور داشته اي يکي را بطلبي بر تو گناهي نيست در اين گزينش و اختيار بايد که شادمان باشند و غمگين نشوند و از آنچه همگيشان را ارزاني مي داري بايد که خشنود گردند و خدا مي داند که در دلهاي شما چيست و خداست که دانا و بردبار است(احزاب،آیه 51)
با توجه به آیه های بالا و آیه های بسیار دیگری که در قرآن یافت می شود؛
از زنان خود هر که را خواهي به نوبت مؤخردار و هر که را خواهي با خود نگه دار و اگر از آنها که دور داشته اي يکي را بطلبي بر تو گناهي نيست در اين گزينش و اختيار بايد که شادمان باشند و غمگين نشوند و از آنچه همگيشان را ارزاني مي داري بايد که خشنود گردند و خدا مي داند که در دلهاي شما چيست و خداست که دانا و بردبار است(احزاب،آیه 51)
با توجه به آیه های بالا و آیه های بسیار دیگری که در قرآن یافت می شود؛
ما باید باور کنیم که بنیانگذار اسلام برای رضای خدا و گسترش اسلام زن می گرفته ؟!
ما باید باور کنیم که ازدواج های متعدد ایشان از روی شهوت نبوده ؟
ما باید باور کنیم که ازدواج های متعدد ایشان از روی شهوت نبوده ؟
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر