خرداد ۱۹، ۱۳۹۳

حسن روحانی پیروزی بشار اسد در انتصابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت

به گزارش "خبرگزاری فارس" به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی پیروزی بشار اسد در "انتخابات" ریاست جمهوری سوریه را به دولت و ملت این کشور تبریک گفته است.

حسن روحانی در پیام خود به بشار اسد گفته است:«برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری سوریه حاکی از اراده مردم مقاوم کشورتان برای حضور در صحنه سیاسی و تعیین سرنوشت خود بود.»

سخنان روحانی در حاليست كه آمریکا، اتحادیه اروپا و دبیر کل سازمان ملل برنامه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را محکوم کردند!

کشورهای غربی و مخالفان حکومت دمشق انتخابات ۱۳ خرداد در سوریه را نمایشی خوانده و برنده اش را از پیش تعیین شده دانسته بودند. این انتخابات تنها در مناطق تحت کنترل دولت برگزار شد و نزدیک به دومیلیون پناهنده سوری هم فرصت شرکت در این انتخابات را نداشتند.

پيش از اين وزارت خارجه دولت " تدبیر و امید" با صدور اطلاعیه‌ای، انتخابات برگزارشده در سوریه را تایید کرد و آن را «رقابتی» و «دموکراتیک» خوانده بود.

بنا بر نتایج اعلام‌شده از سوی رژیم سوریه، در این انتخابات بشار اسد موفق شد در برابر دو رقیب مورد تاییدش ۸۸/۷ درصد آرا را به دست بیاورد.

به نظر می‌رسد که دولت " تدبیر و امید" جزو معدود دولت‌هایی باشد که ریاست جمهوری اسد برای یک دوره‌ی هفت ساله‌ی دیگر را به رسمیت می‌شناسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر