اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۳

علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه : مردم باید فدای دین شوند

علی سعیدی اختیارات «ولی‌فقیه» در ایران را به‌اندازه‌ی اختیارات پیامبر دانست و گفت مردم باید فدای دین شوند.

وی افزود: در «مردمسالاری دینی» مدنظر جمهوری اسلامی مردم باید برای اعتلای دین خدا فدا شوند.

علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه گفت که جمهوری اسلامی حکومت «مردم‌سالاری دینی» است و از اصول این حکومت «همسان بودن اختیارات ولی فقیه با اختیارات پیامبر و امامان» است.

او همچنین ۶ دی سال گذشته با مقایسه حوادث سال ۸۸ با جنگ «جمل»٬ رنگ «سبز» را به «پشکل» شتر همسر پیامبر در این جنگ تشبیه کرده بود.

حسن روحانی نیز در تاریخ ۱۴ اسفند سال ۱۳۹۲ گفت: در جمهوری اسلامی ایران تنها یک پرچم و یک پرچمدار وجود دارد و آن مقام معظم رهبری است و همه باید تحت لوای همان پرچم حرکت کنند و اینکه پرچم دیگری در کشور باشد نه عقلی است و نه شرعی!

گفتنی است یکی از مهم ترین نظریه پردازانی که در تثبیت "ولایت" رهبر جمهوری اسلامی نقش داشت اما در پایان عمر خود طی نامه ای سرگشاده به "مردم ایران و به ویژه جوانان"، به خاطر نقشی که در رسیدن آقای خامنه‌ای به رهبری داشت عذرخواهی کرد، آذری قمی بود.

آیت الله آذری قمی مبتلا به سرطان خون در زمان حصر غیرقانونی ۱۵ ماهه سه بار به حالت کما فرو می رود. پزشکان متخصص رفع حصر و ایجاد فضای روحی مناسب را شرط ضروری بهبود بیمار ۷۳ ساله اعلام می کنند. پس از هر کما خانواده و دوستان کوشش فراوانی برای رفع حصر می کنند، به عنوان نمونه در تابستان و پائیز ۱۳۷۷ چند تن از علما برای رفع حصر آذری با آقای خامنه ای ملاقات می کنند. از جمله آیت الله مومن قمی کمی قبل از فوت آذری به دیدار رهبری می رود و در خواست می کند حصر بیت آیت الله آذری قمی برداشته شود که در غیر این صورت در مورد ایشان بیم جانی می رود. آقای خامنه ای در پاسخ وی می گوید: «به دَرَک!»


 برگرفته از برگه سپیده دم در فیسبوک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر