فروردین ۰۱، ۱۳۹۳

خیر، من برای باورهای دینی تو احترامی قائل نیستم


خیر، من برای باورهای دینی تو احترامی قائل نیستم!

من به حق تو برای داشتن این باورها احترام می گذارم.

من به حق تو برای بیان این باورها احترام می گذارم.

ولی به تو این حق را نمی دهم که آنها را به من تحمیل کنی.

من حتی به تو این اجازه را می دهم که بگویی من به جهنم خیالی دین تو می روم، اما تنها به شرطی که تو نیز به حق من در قبال حتی توهین به باورهایت، شیطانت و بت ذهنی ات احترام بگذاری.

من به جهالت و نادانی احترام نمی گذارم.

من به شستشوی مغزی احترام نمی گذارم.

من به فرقه های مذهبی احترام نمی گذارم.

من به نفرت پراکنی، تعصب، زن ستیزی، تبعیض جنسی یا ستمگری احترام نمی گذارم.

من به دیدگاهت تنها زمانی احترام می گذارم که خودت - برخلاف آن دسته از آموزه های نفرت انگیز دینت - به عقاید سالم و انسانی احترام بگذاری.

تا زمانی که دینت - بدون هیچ شرم و پوزشی - بر پایه ی عقاید متعصبانه ی غیرقابل پرسشگری باشد، نه بر پایه ی شواهد و حقایق علمی-فلسفی، من برای دین تو احترامی قائل نخواهم شد و هیچ اجباری هم برای این احترام گذاشتن ندارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر